zondag 15 mei 2016

Babyspam

De afgelopen maanden gingen gepaard met veel babybezoekjes. We mochten allerlei kleine bundeltjes geluk gaan bewonderen en knuffelen. Ik moet toegeven dat ik best nieuwsgierig was of het me meer zou doen dan gewenst maar wonder boven wonder (ook al ben ik helemaal vertederd) houden die eiertakken van mij zich koest, manlief zal content zijn.
2 van deze babybezoekjes kregen nog een vervolg, namelijk een babyborrel. Ik maakte het al een hele tijd geleden maar ein-de-lijk was het zover. Man, ik en zwijgen dat is toch geen ideale combinatie. Ik heb mezelf minstens 10 keer moeten bedwingen het toch niet al wat vroeger af te geven. Maar goed, met volharding ben ik dan toch geslaagd en kan ik dan nu ein-de-lijk laten zien wat ik voor hen in petto had.

Allereerst de ├╝bercute eerstgeborene van de twee:
Ik maakte een dekentje uit katoen en voorzag de achterkant van een heerlijk zacht knuffellaagje. De afwerking deed ik op de wijze van Cozette, echt een aanrader voor diegenen die zich suf piekeren hierover.



Deze kleine ukkepuk heeft nog een megaschattig zusje en die wou ik toch ook niet vergeten tussen al die felicitaties. Voor haar maakte ik net hetzelfde dekentje maar dan in de miniversie voor haar poppen. Zo kan ze zelf net zo hard moederen als haar mama.



Voor de andere schattigaard maakte ik ook een dekentje, volgens dezelfde werkwijze als het eerste, en met dezelfde knuffellaag. Het is ook een beetje in dezelfde stijl, dat mocht wel aangezien de mama's wellicht vaak samen op terrasjes zullen neerstrijken (hopelijk zijn dekens dan niet nodig).



Deze ukkepuk heeft een stoere broer van 5. Ik zou nog niet durven om met een poppendekentje af te komen hier. Dus ik dook het pinterestarchief in op zoek naar een kadootje wat ook een beetje matcht met het dekentje van zijn broertje. Hier maakte ik een autoportefeuille zodat hij zijn hotwheels overal mee naartoe kan nemen. Met flockfolie maakte ik meteen ook een miniracebaan, altijd handig tijdens het wachten bij bezoekjes aan kind en gezin en dergelijke.



Zo ziet het er gevuld uit, ik mocht het wagenpark van Jules even lenen. 



Bedankt voor de leuke uitnodiging voor de dubbele babyborrel van jullie prachtige babytjes!

Stoffen: stoffenverkoop Kapellen
Werkwijze patroon dekentjes: Cozette
Werkwijze patroon garage: http://edeltraudmitpunkten.blogspot.be/2012/11/auto-fans-unterwegs.html?m=1

9 opmerkingen:

  1. Super dat je ook aan 'de groten' denkt. Leuke plus-kadootjes en handige dekentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die wou ik absoluut niet uit het oog verliezen, ze moeten nu wel wat aandacht delen dus even zelf in de bloemetjes gezet worden mag ook wel eens.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  2. Supermooi! De autoportefeuille gaat hier meteen op de to-do list!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super tof! Leuke cadeautjes en extraatjes! De auto portefeuille is hier ook al meermaals gemaakt en goed bevonden.

    BeantwoordenVerwijderen