vrijdag 3 maart 2017

Sew Challenge #2

Voor de trouwe bloglezers is het niets nieuws. De Sew Challenge werd tot leven geroepen door Davina van "Woohoo By Davina". Wie Davina al een klein beetje kent weet dat deze dame geen zittend gat heeft, tenzij achter haar naaimachine. Ze stak zomaar eventjes een tweede blogmeeting in elkaar en naaide daar opnieuw een Sew Challenge aan vast.

Mijn Sew Challenge vriendinnetje is niemand minder dan Davina herself. Ik kan je dus ook in alle eerlijkheid bekennen dat ik een klein stresske had toen ik het vernam. Mijn criteria waren dan ook niet min. Jullie zullen het misschien wel easy peasy vinden maar geloof mij, naaien voor manlief is echt geen cadeau. 

Mijn criteria waren de volgende:
1. Iets voor je man
2. Hij moet het stofje zelf kiezen (uit uw voorraad of in een winkel of online, dat maakt niet uit)
3. Je moet met hem overleggen wat voor iets hij wilt. Hij mag voorstellen doen, maar jij beslist.

Laten we beginnen met puntje 3. "Wat zou jij graag hebben dat ik voor jou maak?" vroeg ik hem langs mijn neus weg. "Niets" antwoordde hij nog meer langs zijn neus weg. Owkee tot daar het overleg. Ik kwam met een paar voorstellen af en uiteindelijk raakten we het eens, een broek Γ  la joggingbroek, pyjamabroek, slaapbroek, thuisbroek of ik-doe-vandaag-geen-klop-broek.

Ik liet online een paar stoffen zien en hij koos er net het stofje uit dat ik ook zou gekozen hebben. Handig! De stof kocht ik bij Stoffenmie, ruime keuze en snelle levering. Wat wil een mens nog meer.
En toen het stofje hier was, bleef het liggen. Weken lang, op dezelfde plek. Ik zag er als een berg tegenop om eraan te beginnen. Vooral omdat het zo'n grote lap stof is. Kinderkleding is gewoon meer mijn dada.






Ik gebruikte het Marvin patroon omdat ik dat eerder al eens maakte en dit gewoon goed zit. Wel liet ik de boorden onderaan weg omdat die echt smal uitvallen. 


Het lint kocht ik last minute bij Busy Lizy in Kapellen. 


Het ziet er simpel uit en ik bevestig u dat het dat ook is. Maar simpel en comfy is net datgene wat fijn is tijdens deze donkere maanden.

Stof: Stoffenmie
Lint: Busy Lizy
Patroon: La Maison Victor - Marvin

Benieuwd naar de creaties van de andere deelnemers? Ga dan snel even op bezoek bij Woohoo!



30 opmerkingen:

  1. Knap gedaan, Brighid! Maar waar zijn die aan-foto's? :p Haha
    Ik hoop voor u dat hij ze al elke 'ik-doe-geen-klop-dag' gedragen heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vrees dat ik geen aan-foto's los ga krijgen πŸ˜…. Het is (tot hiertoe) zijn lievelingsdoingnothingbroek!

      Verwijderen
    2. Mijn super broek! :-)

      Verwijderen
  2. Super toffe broek! Dat zou mijn ventje ook wel zien zitten πŸ™‚

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, dat is een schoon broek geworden! Dat komt op de 'to sew-lijst' te staan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik weet een goei adresje voor de stof 😜 Hij vindt de stof zalig! Nog eens Merci voor de topservice!

      Verwijderen
  4. Die broek ziet er zoooo comfortabel uit! Als je man hem niet goed vindt kan je hem nog altijd inpalmen. Ik hoopte ook wel op een aan-foto, als we met genoeg stemmen valt je man misschien te overhalen. ;-) Haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat hij niet te overhalen valt ... tenzij voor grof geld misschien πŸ˜‚. Ik vrees ook dat ik geen aanspraak op de broek zal kunnen maken, hij draagt ze heel graag.

      Verwijderen
    2. Dat gaat veel geld kosten hoor. Maar de broek is en blijft van mij.

      Verwijderen
  5. kinderkleding is meer mijn dada...volgens mij mag je comfy broeken ook als jouw dada beschouwen, schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, echt een toppertje! Hier ook vooral into kinderkleren enzo. Iets met een te grote voorraad metertjes en maar weinig dat geschikt is voor volwassenen. πŸ˜‰πŸ˜‚

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schoon gerief! Hier zou mijn man antwoorden : een broek om te gaan werken (een deftige broek dus) ben dus blij dat ik niet moest vragen wat hij wou voor mijn challenge πŸ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi!! Ik maakte de Marvin ook al eens (in een megabelachelijk SuperDad stofje voor vaderdag) en helaas wordt ie niet aangedaan al zal dat vooral liggen aan het stofje en misschien ook aan de smalle boordjes waardoor snel aan- en uitdoen niet mogelijk is...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, een joggingbroek zou mijn vent ook wel zien zitten. Misschien toch maar eens voor hem aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben fan😍. Goeie keuzes gemaakt! Geslaagd zeker? πŸ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooh, wat een leuke keuze qua kledingstuk! Ik onthoud het patroon, want de man des huizes kan hier eigenlijk ook een upgrade van zijn ik-doe-vandaag-geen-klop-broek gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tof gedaan!!! En zo herkenbaar!!! Hier ook een echte kinderkleding-naaister 😊 dat staat precies stukken sneller in elkaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof gedaan!!! En zo herkenbaar!!! Hier ook een echte kinderkleding-naaister 😊 dat staat precies stukken sneller in elkaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Coole broek en dat lintje maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tof zeg! Ik hoop dat je man wel enthousiast was over het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat heb ik nog nooit gedaan, iets voor de man des huizes gemaakt. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi! Uit welke LMV komt deze?

    BeantwoordenVerwijderen